Rahsia Belajar Di Universiti

Utama » IPT » Tulis – “SAYA ADA ………..”

Tulis – “SAYA ADA ………..”

Saya baru dapat ilmu ini daripada seorang jutawan yang bernama Dr Shah Razali.

Beliau menyarankan semua student beliau untuk menulis setiap pagi selepas subuh. Perkataan yang harus kita tulis adalah

SAYA ADA …………………………………….

Sebagai contoh:

  1. Saya ada sebiji rumah pada jun 2013.
  2. Saya ada kawan yang baik.
  3. Saya ada pensyarah yang cute.
  4. Saya ada duit simpanan 100k pada tahun 2015

Lebih kurang camtulah. Buku tu kecil je camni:

Image

Dr Shah juga menyarankan, bila tulis pada muka surat baru, buang kertas yang sudah ditulis pada hari semalam. Tulis sahaja yang anda ada walaupun benda tersebut mustahil untuk dicapai. Insyaallah mungkin suatu hari nanti, benda yang anda tulis itu benar2 berlaku.

p/s: Saya baru nak start tulis.


Tinggalkan Jawapan

Facebook Rahsia Belajar

